Hvis en spiller/træner testes positiv
Vejledning hvis en spiller/træner testes positiv

Kære alle medlemmer, trænere og frivillige,

Vi bliver desværre nødt til at se i øjnene, at muligheden for at en af vores medlemmer kan blive testet positiv med COVID-19 (Coronavirus) er tilstede. 

Vi har derfor, efter bedste evne og ud fra Sundhedsstyrelsens vejledning, lavet denne vejledning for medlemmer, trænere og andre i KTHK, i håbet om at det på denne måde kan skabe lidt klarhed i en tid, hvor man godt kan blive en smule forvirret over alle de forskellige forholdsregler og retningslinjer:

Hvad gør vi, hvis en spiller har symptomer på Corona og/eller bliver testet positiv for COVID-19 (Coronavirus)?

Hvad gør spilleren:

  1. Jeg møder IKKE til træning, kamp eller andet, hvis jeg har den mindste mistanke om, at jeg kan være smittet med Corona.
  2. Jeg sørger for at blive testet hurtigst muligt og kommer ikke til træning, før jeg har fået svar på, at min test var negativ og jeg altså ikke er smittet med Corona. 
  3. Har jeg haft symptomer og er blevet testet positiv for Corona, skal jeg følge Sundhedsstyrelsens anvisninger og jeg kommer jeg ikke til træning, kampe m.m. minimum 48 timer efter, jeg eller mine nærmeste er fri for symptomer. 
  4. Har jeg ingen symptomer, men er alligevel blevet testet positiv, skal jeg ikke møde til træning m.m. i minimum 7 dage efter, jeg blev testet positiv. 
  5. Jeg eller mine forældre kontakter med det samme min træner og informerer ham/hende, hvis min test er positiv (jeg er smittet med Corona).


Hvad gør træneren: 

  1. Jeg sørger for at informere Jakob Larsen og Ann-Karina Gunst med det samme i det tilfælde, at en spiller er testet positiv. 
  2. Jeg sørger for at informere alle i min afdeling om, at en spiller er testet positiv. 
  3. Har der været træning eller anden aktivitet indenfor 48 timer, fra spilleren har oplevet symptomer (ikke fra da pågældende fik resultatet om, at testen var positiv, men fra det øjeblik, spilleren fik symptomer), skal alle holdkammerater, trænerkollegaer hurtigst muligt testes, samt være ekstra opmærksomme på symptomer. Symptomer på at man er smittet med Corona virus / er syg med Covid-19 er typisk: tør hoste, ondt i halsen, feber, hovedpine, vejrtrækningsbesvær, muskelsmerter. 
  4. Al træning, planlagte træningskampe m.m. aflyses, indtil der foreligger en negativ test på alle i afdelingen (holdkammerater, trænere mm.). 
  5. Har spilleren spillet kamp(e) indenfor de sidste 48 timer, fra spilleren har udvist symptomer, sørger jeg for at kontakte modstanderhold samt dommer(e) i det øjeblik, spilleren har fået svar på, at pågældende er testet positiv for COVID-19 (Coronavirus). 
  6. Har mit hold spillet turneringskamp, kontakter jeg Jakob Larsen og Ann-Karina Gunst, der vil assistere i forhold til kontakten til HRØ, og der kan samtidig aftales hvem der tager kontakten til modstandere og dommer(e).


Eksempel: 

  1. Et hold træner mandag, onsdag og fredag.
  2. Holdet spiller en træningskamp søndag.
  3. En spiller får ondt i halsen, feber og hovedpine om tirsdagen efter søndagens træningskamp.
  4. Spilleren kontakter træneren tirsdag og informere om, at pågældende er syg og derfor ikke kommer til træning, før han/hun har fået svar på en Coronatest.
  5. Spilleren får foretaget testen onsdag.
  6. Holdet træner onsdag, som de plejer. 
  7. Spilleren får svar fredag morgen – testen er positiv.
  8. Alle spillere samt forældre får besked om at en spiller er testet positiv og at de alle hurtigst muligt skal have foretaget en test, og at de skal være ekstra opmærksomme på symptomer. 
  9. Træningen aflyses fredag og Jakob Larsen og Ann-Karina Gunst kontaktes med henblik på kontakt til HRØ, da holdet skal spille turneringskamp søndag. 
  10. Næste træning gennemføres først, når spillere og trænere har en negativ test. 


Ovenstående retningslinjer skal overholdes af alle, da det er en forudsætning for at vi kan gennemføre aktiviteter i vores regi.

Hvis man er i tvivl, eller har spørgsmål, kan man rette henvendelse til: